fredag 23 januari 2009

Bloggträff

Idag sitter jag i riksdagen och diskuterar bloggens roll med andra gröna bloggare. Det första jag fick lära mig var att använda twitter. Nu är det en presentationsrunda av alla deltagarna och vad våra bloggar handlar om. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad jag ska säga om min blogg när turen kommer till mig men det kommer ni märka strax.

Det blev ingen presentation av bloggen. Däremot blev det lite skryt om att dagens inlägg är det tredje raka så snart känner jag mig kvalificerad att skriva upp mig på listan av gröna bloggare. Blandningen av dels deltagarna och blogginnehållet är mycket spännande, det finns många kloka hjärnor i salen jag just nu sitter i.

Nu har diskussionen börjat ta upp bloggar kontra pressträffar eller pressmeddelanden. Mycket intressanta synpunkter från personer med lite mer insyn i själva politikerarbetet än vad jag själv har.

Fortsättning följer, nu bryter vi för lunch

Efter en god macka är vi åter laddade för diskussioner kring bloggar. Nu är det språkrören Maria Wetterstrand och Peter Eriksson som talar. Sedan är det dags för frågestund. Spännande frågor och diskussion om kärnkraft, bostadspolitik och alternativa välfärdsmått.

Nu får vi information från socialdemokraternas ansvarige för nya medier eller sociala medier. Kärt barn har många namn som bekant.

Nu har vi lyssnat på Mathias Klang som har hållit ett väldigt intressant föredrag om vad bloggare och bloggar är. Tack så mycket!

Nu ska vi ha en diskussion och en liten frågestund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar